"Балаларды қарым-қатынасқа үйретеміз" кеңес беру пункті. Педагог-психолог маманының кеңесі. » ГККП "Ясли сад №146"
Алматы қаласы Білім басқармасының
«№146 бөбекжай-балабақшасы»
коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорыны
Меңгеруші телефоны:
+7(727) 274-13-37
Әдіскер телефоны:
+7(727) 275-50-56
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » "Балаларды қарым-қатынасқа үйретеміз" кеңес беру пункті. Педагог-психолог маманының кеңесі.
05
январь
2025

"Балаларды қарым-қатынасқа үйретеміз" кеңес беру пункті. Педагог-психолог маманының кеңесі.

Кеңес беру пунктінің 2024-2025 оқу жылының жылдық жұмыс жосапры бойынша ата-аналарға кеңес берді.
Жауапты: педагог психолог Тоқтасын А.Ж.

1 Ереже
Баланы қабылдау- оның әдемілігі мен ақылдығы, дарындығы, үздік болғаны үшін жақсы көрмей, оның осы өмірде бар болғаны үшін жақсы көру керек.  Ата-аналардан қыздары мен ұлдарына   : «Егер сен жақсы бала болсан, мен сені жақсы көремін». Немесе: «Егер ( жалқаулықты тастап, төбелесуді қоймасан) менен жақсылық күтпе. Осы сөздер арқылы балаға шарт қояды. Адамға  бағалап қарау біздің мәдениетімізге белгілі және баланың санасына ерте жасынан бастап енеді. Баланы бағалап қарау себебі- мадақтау мен жазалау күшіне сенімділік.  Баланы мақтаған кезде- ол қайырымдылық жасауға дайын болады,  егер жазаласан- ол қоғамға да зиян келтіреді. Баланы ұрысқан сайын оның мінезі бұзылады. Өйткені баланы тәрбиелеу кезінде ата-аналар баланы үйретіп, жағдайды рефлекстерді тудыру үшін қажет емес.
«Сенің жақсы оқығанын қандай жақсы!», «Сен маған ұнайсын!», «Сенің үйде болғанын маған ұнайды!» деп хабарлау балаларға ұнайды. Сонымен бірге осы сөздерді айтқан кезде балаға жағымды қарап, оған   жақындап, сыпау керек.
Психологтардың айтуы бойынша баланың өмірге бейімделуі үшін күніне 4 рет құшақтау керек, өзін жақсы сезінуі үшін күніне 8 рет құшақтау керек. Бұл тек қана балалар үшін емес, ересек адамдарға да қажет.
Біз балаларымызбен қарым-қатынас жасаған кезде айтқан  сөздерімізді байқамаймыз. Ал, балалар болса, айтылған сөздерді нақты түсінеді: «Сен маған үнемі кедергі келтіресін!», «Мен сенен шаршадым!».
Ата-аналар балаларының жасаған әрекеттерін сынайтын болса, балалар «Мені ешкім сүймейді» деген ойға келеді. Ата-аналардың дауысы қатал болса, бала өзін бақытсыз болып сезеді.
 Ата-аналар балаларына ренжісін көрсетпеу керек пе? Жоқ. Негативтік сезімдерін жасыруға болмайды. Келесі ережеге назар аударайық.
  2 Ереже
  • Баланың жеке әрекеттеріне ескерту жасауға болады.
  • Баланың қате жасаған әрекеттерін бағалап, оның сезімдерін кінәлауға болмайды.
  • Баланың әрекеттерін бағалап,  жүйелі түрде ескертулер жасауға болмайды. Баламен мейірімді қарым-қатынас жасағаннан кейін ғана тәртіпті орнату керек.
Көбінесе ата-аналар өздерінің өмірлік сәтсіздіктерін өтеу үшін орындалмаған армандарын дәлелдеу үшін балаларын тәрбиелейді.
Келесі себептердің бірі санасыз эмоциялық басбұру. Мысалы, ата-аналардың  баланы күтпегені, босанудың ауыр өткен себебі.
Бір минутка көздеріңізді жұмып, ең жақсы досыңызды кездестіргенді елестетіңіз. Өз қуанышыңызды қалай білдіресіз? Сіздің балаңыздың дүниеге келуі де соншалықты сізді қуанту керек.
Келесі жағдайды елестетіп көрейік. Егер де сіздің балаңыз мозайка жинаған кезде, бөлшектері шашылып, дұрыс жинай алмайтын болса, сіз шыдамай «Олай емес, осылай жасау керек» деп оның әрекетіне араласатын болсаңыз, «Мен өзім білемін. Олай емес» деп балаңыз жауап қайтарады.
Әр бала ата-анасының «олай емес» дегеніне өзінше қабылдайды, біреулердің көңілдері бұзылып. басқалары ренжиді. Балаларға осындай қарым-қатынас ұнамайтыны, біз «қиын» жағдайды шешуде оған өз өмірлік тәжірибемізден «оңай» деген ұғымды ендіреміз. Мысал ретінде жаңа жаға қадамын басқан нәрестенің жүрісіне қарап, біз неге оған ескерту жасамаймыз «қара, қалай дұрыс жүру керек. Мен саған неше рет көрсеттім»» деп неге айтпаймыз. Өз ісін бастап, жаңа ғана үйреніп жатқан балаға да осындай есерту жасау мүмкін емес.  Өйткені балаға кедергі келтірмей, өз ісін аяғына дейін жеткізуге мүмкіндік беру керек.
  3 Ереже
«Баланың ісіне араласпаңыз, егер ол көмегіңізді сұрамаса. Баланың ісіне араласпаған кезде: «Бәрі жақсы, сен өзін істей аласын!» дегенді білдіресіз.
Егер  бала бірдемені үйренсе ол 4 нәтижеге жете алады:
  • білімі мен меңгерген дағдысы;
  • оқу тәсілін жаттықтыру;
  • өз күшін қанағаттандыру;
  • ата-аналармен қарым-қатынас жасауда жағымды іс қалдару.
Біз жиі 1-ші нәтижеге назар аударамыз, бірақ өмір үшін басқа үшеуі қажет. Осы жағдайда сұрақ туады: «Қателерді  түземеуй қалай үйретуге болады?» . Баланың қателігін дұрыс белгілеу керек:
  • әр қатені көріп, түземеу керек;
  • жасаған қатесін кейін  талқылауға болады;
  • көбінесе бала өз қателігін түсініп, ертең бұдан да жақсы болатынын түсінеді.
Ата-аналар үшін келесі алгоритм тиімді:
  • балаңыз өзі атқара алатын бірнеше істерді айқындап алыңыз.
  • баланың нәтижесіне қарамай, оны мақтауға тырысаңыз.
  • сізді  ренжіткен баланың 2-3 қателігін еске алып;
  • оларды талқылауға уақыт табыңыз.
Прокомментировать
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
Введите код с картинки:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив